Aplikace behaviorální ekonomie v B2B marketingu

Projekt B-Behavioral pokračoval dalším interním workshopem.

Probírali jsme příklady využití behaviorální ekonomie v B2B marketingu.


Kromě studia zdrojů, dílčích aplikací a analýz se pravidelně setkáváme v celém projektovém týmu k dvoudenním setkáním. Část z nich věnujeme workshopům plným diskuze o možnostech využití behaviorálné ekonomie v B2B marketingu (marketingovém výzkumu).

Rozhodování firem je dost odlišné od rozhodování jednotlivců. Jak ale ukazuje nejen akademická literatura, ale i naše zkušenost, behaviorální principy ovlivňující rozhodování fungují i tady. Case study věnované sociálnímu vlivu či testování našeho vlastního marketingu už jste si na blogu mohli přečíst. Příkladů toho, jak se behaviorální principy projevují i na B2B trhu jsme ale v rámci diskuze našli o mnoho více. Část z nich budeme dále testovat a o výsledcích vás budeme informovat.

Jedním z principů, se kterými se chystáme mnohem více pracovat, je IKEA efekt. Ten popisuje, že přikládáme větší hodnotu věcem, na jejichž vzniku jsme se podíleli. Plánujeme tento princip využít jak v rámci realizace průzkumů, tak v i našem byznysu.

Projekt B-Behavioral nabírá na obrátkách a my už se těšíme, až vám odhalíme další novinky, které se ho týkají. Máte se na co těšit!


Na všechno, co jsem zatím na blog zveřejnil se můžete podívat zde.