Datamining

Využijte skrytý potenciál svého obchodu

Možná, že máte mezi svými zákazníky takové, kteří u Vás odebírají jen zlomek jimi nakupovaných produktů a služeb. Možná, že jejich velikost tušíte. Ale možná je považujete jen za jedny z mnoha. Datamining Vám pomůžem odhalit velké ryby ve Vašem rybníku a najít podklady pro cílené oslovení dalších.

Prozkoumáme do detailů databázi Vašich klientů a odhalíme v ní zákazníky s dosud netušeným potenciálem. Získáte soubor doporučení, jak zvýšit odběry i spokojenost Vašich zákazníků, a na které regiony a trhy se dál zaměřit.

Inspirujte se našimi nejčastějšími B2B projekty v dataminingu

Kdy jej využijete
Máte velkou databázi klientů a převážně ty menší nejste schopni detailně prozkoumat. Potřebujete zjistit potenciál jednotlivých klientů.
Co zjistíte
  • Vytipujeme Vám atraktivní zákazníky, u kterých máte nevyužitý potenciál.
  • Lze se domluvit i na ověření skutečného potenciálu (např. telefonicky). V případě, že se potenciál skutečně potvrdí, předjednáme pro obchodníky schůzku.
Jak Vám pomůže
  • Najdete klienty s velkým potenciálem.
  • Zjistíte, kteří klienti jsou vhodní pro různé produkty.
  • Poradíme Vám, na které regiony zaměřit svou pozornost.
  • Navrhneme úpravy obchodních a marketingových procesů.
  • V budoucnu budete postupovat efektivněji při akvizici nových zákazníků.

Kdy jej využijete
Máte-li tisíce zákazníků a potřebuje rychlou a aktuální informaci, že u konkrétního zákazníka hrozí odchod ke konkurenci.
Co zjistíte
  • Na základě podrobného dataminingu navrhneme algoritmus, jak určit, kteří pravidelní zákazníci přestali odebírat.
  • Po implementaci do Vašeho CRM systému získají obchodníci každý měsíc seznam významných zákazníků, kterým je potřeba se ozvat, protože hrozí odchod ke konkurenci.
  • Zároveň pomůžeme se stanovením interních procesů, jak s těmito zákazníky pracovat.
Jak Vám pomůže
Včasným varováním můžete omezit odchod významných zákazníků ke konkurenci.

Kdy jej využijete
Datamining má široké využití. Například ve chvíli, kdy řešíte, zda a kde otevřít novou pobočku, jaká je ziskovost zákazníků, zda má smysl zpoplatnit dopravné či na jaké zákazníky se zaměřit.
Co zjistíte
V prvním kroku vydefinujeme „Byznys zadání“. Poté provedeme podrobnou analýzu, abychom získali odpověď.
Níže uvádíme několik příkladů možných „byznysových zadání“.
  • Jaká je struktura zákazníků z pohledu velikosti, oboru, životního cyklu…
  • Jaké jsou trendy v odběrech zákazníků dle jednotlivých segmentů.
  • Jaká je Churn rate (míra odchodů zákazníků), jak se vyvíjí v čase, dle obchodníků, poboček…
  • Jaká je ziskovost zákazníka a na jaké zákazníky se zaměřovat.
  • Kde otevřít novou provozovnu.
  • Kdo kupuje jaké skupiny produktů, o jaké produkty by ještě mohli mít zájem.
  • Vytipování zákazníků pro konkrétní nabídku.
Jak Vám pomůže
Vytěžíte znalost o svých zákaznících pro strategii i pro konkrétní rozhodnutí.

Jak probíhá datamining?

01
Na vstupním workshopu společně definujeme obchodní cíle a odhalíme rizika.
02
Provedeme detailní analýzu stávajících procesů a fungování obchodu.
03
Pomůžeme Vám se zavedením nových obchodních procesů.

Proč si vybrat B-inside pro datamining?

  • Máme zkušenosti i z řízení B2B firem. Víme, co Vás pálí.
  • Vždy navrhujeme výzkum na míru Vaší firmě a konkrétním potřebám. Žádné šablony.
  • Postaráme se o to, abyste naše doporučení úspěšně zavedli do praxe. Záleží nám na Vašem úspěchu.

Potkejme se nezávazně nad B2B výzkumy