Datamining
Využijte skrytý potenciál svého obchodu
Možná, že máte mezi svými zákazníky takové, kteří u Vás odebírají jen zlomek jimi nakupovaných produktů a služeb. Možná, že jejich velikost tušíte. Ale možná je považujete jen za jedny z mnoha. Datamining Vám pomůžem odhalit velké ryby ve Vašem rybníku a najít podklady pro cílené oslovení dalších.
Prozkoumáme do detailů databázi Vašich klientů a odhalíme v ní zákazníky s dosud netušeným potenciálem. Získáte soubor doporučení, jak zvýšit odběry i spokojenost Vašich zákazníků, a na které regiony a trhy se dál zaměřit.
Inspirujte se našimi nejčastějšími B2B projekty v dataminingu
Datamining a vytipování atraktivních zákazníků
Kdy jej využijete
Máte velkou databázi klientů a převážně ty menší nejste schopni detailně prozkoumat. Potřebujete zjistit potenciál jednotlivých klientů.
Co zjistíte
- Vytipujeme Vám atraktivní zákazníky, u kterých máte nevyužitý potenciál.
- Lze se domluvit i na ověření skutečného potenciálu (např. telefonicky). V případě, že se potenciál skutečně potvrdí, předjednáme pro obchodníky schůzku.
Jak Vám pomůže
- Najdete klienty s velkým potenciálem.
- Zjistíte, kteří klienti jsou vhodní pro různé produkty.
- Poradíme Vám, na které regiony zaměřit svou pozornost.
- Navrhneme úpravy obchodních a marketingových procesů.
- V budoucnu budete postupovat efektivněji při akvizici nových zákazníků.
Včasná identifikace odchodu zákazníka
Kdy jej využijete
Máte-li tisíce zákazníků a potřebuje rychlou a aktuální informaci, že u konkrétního zákazníka hrozí odchod ke konkurenci.
Co zjistíte
- Na základě podrobného dataminingu navrhneme algoritmus, jak určit, kteří pravidelní zákazníci přestali odebírat.
- Po implementaci do Vašeho CRM systému získají obchodníci každý měsíc seznam významných zákazníků, kterým je potřeba se ozvat, protože hrozí odchod ke konkurenci.
- Zároveň pomůžeme se stanovením interních procesů, jak s těmito zákazníky pracovat.
Jak Vám pomůže
Včasným varováním můžete omezit odchod významných zákazníků ke konkurenci.
Analýza pro strategické rozhodování
Kdy jej využijete
Datamining má široké využití. Například ve chvíli, kdy řešíte, zda a kde otevřít novou pobočku, jaká je ziskovost zákazníků, zda má smysl zpoplatnit dopravné či na jaké zákazníky se zaměřit.
Co zjistíte
V prvním kroku vydefinujeme „Byznys zadání“. Poté provedeme podrobnou analýzu, abychom získali odpověď.
Níže uvádíme několik příkladů možných „byznysových zadání“.
- Jaká je struktura zákazníků z pohledu velikosti, oboru, životního cyklu…
- Jaké jsou trendy v odběrech zákazníků dle jednotlivých segmentů.
- Jaká je Churn rate (míra odchodů zákazníků), jak se vyvíjí v čase, dle obchodníků, poboček…
- Jaká je ziskovost zákazníka a na jaké zákazníky se zaměřovat.
- Kde otevřít novou provozovnu.
- Kdo kupuje jaké skupiny produktů, o jaké produkty by ještě mohli mít zájem.
- Vytipování zákazníků pro konkrétní nabídku.
Jak Vám pomůže
Vytěžíte znalost o svých zákaznících pro strategii i pro konkrétní rozhodnutí.
Jak probíhá datamining?
01
Na vstupním workshopu společně definujeme obchodní cíle a odhalíme rizika.
02
Provedeme detailní analýzu stávajících procesů a fungování obchodu.
03
Pomůžeme Vám se zavedením nových obchodních procesů.
Proč si vybrat B-inside pro datamining?
- Máme zkušenosti i z řízení B2B firem. Víme, co Vás pálí.
- Vždy navrhujeme výzkum na míru Vaší firmě a konkrétním potřebám. Žádné šablony.
- Postaráme se o to, abyste naše doporučení úspěšně zavedli do praxe. Záleží nám na Vašem úspěchu.
Potkejme se nezávazně nad B2B výzkumy
- Rádi s Vámi osobně probereme možnosti dataminingu.
- Vše Vám podrobně vysvětlíme a ukážeme na příkladech.
- Kontakty na nás naleznete zde.