Číslo týdne #255
Brand přináší obchody.
Co vyvolává změnu? Podvědomě si říkáme, že pro ni musí být objektivní příčiny. A to jistě platí dvojnásob při změnách v podnicích. Musí to být nové zakázky, nedostatek zaměstnanců, tlak konkurence či podobné příčiny, co stojí za tím, že podniky mění své marketingové či jiné strategie. Nebo ne?
Rozhodují se B2B profesionálové zcela racionálně? Série workshopů pro B2B marketéry, které zajímá využití behaviorální ekonomie v marketingu. Středa 29. 9. 2021, 13:00-14:30 (online) Středa 13. 10. 2021, 13:00-14:30 (online) Úterý 2. 11. 2021, 13:00-14:30 (online) Úterý 16. 11. 2021, 13:00-14:30 (online) Proč se zúčastnit?Program a organizátořiRegistrace Proč se zúčastnit? Připravili jsme pro...
V praxi se často setkáváme s dotazem, jaký potenciál má náš nový produkt. Máme s ním vstoupit na český / polský / rumunský či kdovíjaký další trh? Ale jak zjistit potenciál trhu v B2B, když statistiky chybí?
V B-inside jsme nedávno měli možnost porovnat úspěšnost sběru dat právě dle jeho formy – telefonického a on-line sběru dat. Výsledek jsme sepsali do této case study.
Net Promoter Score (NPS) patří mezi nejčastěji využívané metody z arzenálu marketingového specialisty. Jednoduchá otázka „Doporučil/a byste produkt XY firmám podobných té vaší?“ a její různé obdoby se využívají k měření zákaznické loajality. Na druhou stranu, pozitivní odpovědi ne vždy zaručují budoucí úspěch. Proč? Jeden z důvodů si ukážeme v tomto článku.
Názor na důležitost budování značky v B2B rozděluje lidi na dva tábory. Jedni tvrdí, že značka je pro dlouhodobý úspěch klíčová, druzí ji považují v B2B za zbytečně vyhozené peníze.
V úterý 24. listopadu proběhla naše první minikonference s názvem Využití behaviorální ekonomie v B2B marketingu. V jejím průběhu jsme představili, jak se behaviorální ekonomii v B‑inside věnujeme, ale zároveň jsme i vtáhli účastníky do děje a nechali je vyzkoušet si, jak lidské rozhodování funguje.
V srpnovém průzkumu mezi personalisty, který se mj. týkal vlivu epidemie COVID-19 na firmy v Česku, jsme narazili na zajímavý fenomén. Ten lze zjednodušeně připodobnit k optimistickému pštrosovi. Rizika vidíme v dáli a domníváme se, že nás se netýkají anebo před nimi strkáme hlavu do písku.
Rozhodují se B2B profesionálové zcela racionálně? Konference pro B2B marketéry, které zajímá využití behaviorální ekonomie v marketingu. Online: Úterý 24. 11. 2020, 8:30-11:00 Proč se zúčastnit?Program a organizátořiRegistrace Proč se zúčastnit? Behaviorální ekonomie, heuristiky, zkreslení, šťouchy,… Možná jste se už s těmito pojmy setkali. Možná jste také četli knihy od Daniela Kahnemana („Myšlení pomalé a rychlé“),...
Jak jsme si ukázali v předchozím článku, představení značky může výrazně ovlivnit hodnocení nabídky. A jak si ukážeme v této případové studii, může to být oběma směry.
Značka je v marketingu jedním z klíčových faktorů. Stejně důležitou roli hraje i v marketingovém výzkumu, kde je s ní ale potřeba pracovat opatrně.
Čtyři oblasti aplikace behaviorálního přístupu v marketingovém výzkumu Určili jsme si čtyři oblasti, ve kterých dává smysl využívat behaviorálního přístupu.
Pokud nemáme dost informací, snažíme se obvykle upnout k jiným údajům, které by nám mohly pomoct v odhadu. Tuto skutečnost popisuje behaviorální princip kotvení, jehož přítomnost v rozhodování B2B marketérů jsme nedávno otestovali.
Způsob podání informace může významně ovlivnit její interpretaci. Ověřili jsme si to i mezi B2B marketéry.
Projekt B-Behavioral pokračoval dalším interním workshopem. Probírali jsme příklady využití behaviorální ekonomie v B2B marketingu.
Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem.
Jak jsme testovali nový marketing B-inside. Již dlouhou dobu jsme diskutovali o tom, jestli texty na našem webu vystihují podstatu naší práce a jsou pro naši cílovou skupinu zajímavé. Rozhodli jsme se provést experiment a naše texty otestovat.
Co jsme viděli, nás ovlivní i v dalším rozhodnutí. Informace, které respondentovi dáte, ovlivní jeho odpovědi i v následujících otázkách. Díváme se, co je pod povrchem.
Kam jsme se dosud dostali v rámci projektu B-Behavioral? Přečtěte si naše průběžné shrnutí tohoto projektu.
Behaviorální principy se projevují v celé řadě rozhodnutí. Jakou roli hrál v jednom našem průzkumu sociální vliv?
Lidé se rozhodují různě – někdy možnosti rozmýšlejí, někdy zvolí po zvyku a jindy pod návalem emocí vyberou zcela nečekanou možnost.
K čemu využít behaviorální ekonomii v marketingu? Behaviorální ekonomie nabízí obrovské množství zajímavých zjištění, ale její uplatnění v praxi je stále na začátku.
Roboti a umělá inteligence v marketingu. Umělá inteligence je tématem, které se v některých oborech řeší spoustu let. Rok 2019 je rokem nástupu umělé inteligence do marketingu. Co všechno se změní? A co by na to řekl Karel Čapek?
Baťův podnikatelský duch je aktuální i dnes, proto bych Vám rád představil Zlín. Zlín jako celosvětové impérium. Baťův Zlín. A to pomocí citátů, které mě v mém životě ovlivňují.
Customer Value Proposition (CVP) jsme si v B-inside oblíbili, neboť se jedná o užitečný nástroj, jak si uvědomit skutečné a relevantní přínosy produktu či služby pro zákazníka.
B-inside se stále rozrůstá, pojďte se s námi podívat na náš teambuilding a na to, kdo nakonec rozšířil naše řady. SPOILER: Holky u nás mají pořád převahu 🙂
Nedávno nás se svými dotazy oslovila redaktorka z podnikatel.cz a já bych se s Vámi rád podělil o ty nejzajímavější odpovědi zaměřené na průzkum trhu.